ÁSZF -
1117 Budapest, Hengermalom u 20 06 1 299 0793 sales@partybox.hu
ÜNNEPI NYiTVATARTÁS! Dec. 24-26.: ZÁRVA, Dec. 27.: 9-16h, Dec. 28.: 9-15h, Dec. 29-Jan. 2.: ZÁRVA, Jan. 3: 9-16h, Jan. 4.: 9-15h.

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a www.partybox.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: vásárló) általi használatának feltételeit.

A www.partybox.hu webáruház böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a www.partybox.hu webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért!

A vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik. Az Adatkezelési tájékoztatót ide kattintva tudja megnézni.

 

A webáruházban leadott megrendelés esetén Ön a PartyBox Europe Kft. vásárlója lesz.

 

Üzemeltetői adatok(továbbiakban: Eladó): PartyBox Europe Kft.


Székhely:   1117, Budapest, Hengermalom út 20/1.


Iroda:       1117, Budapest, Hengermalom út 20/1.

Cégj. szám: 01-09-911835

Adóig.sz.:   HU14612501

Telefon:     1/299-0793


Fax:         1/299-0794

E-mail: sales@partybox.hu

 

A szerződés nyelve magyar. A Vásárló és az Eladó közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, Eladó azokat nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

 

A szerződés tárgya

A PartyBox Europe Kft. www.partybox.hu webáruház néven üzemeltetett internetes áruházában található valamennyi árucikk. A webáruház azonosító karszalgokat, promóciós termékeket, valamit ezen termékekhez kapcsolódó kiegészítő termékeket forgalmaz. Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon a termékleírásokból tudhatja meg.

Az egyes termékeknél megjelenített képek csak illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek.

 

Regisztráció

A Honlapon a termékek közötti böngészés nincs előzetes regisztrációhoz kötve. A webáruházban regisztrált felhasználók vásárolhatnak.

 

A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. A Vásárló regisztrálni a Honlap felületén megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően tud. Regisztráció esetén nincs e-mailes aktiválási folyamat, a Vásárlónak semmilyen egyéb adatot nem kell megadnia a nevén, az e-mail címén és jelszaván kívül. A regisztrációt követően a megrendelési folyamat során tud majd a Vásárló egyéb adatokat (szállítási, számlázási cím) megadni.

A regisztráció írásban, az adatlap kitöltése és elküldése útján történik és feltétele, hogy a felhasználó a jelen szerződési feltételeket elfogadja, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismerje el. A weboldalon keresztül történő sikeres regisztráció automatikus e-mail üzenetben visszaigazolásra kerül. A PartyBox Europe Kft. jogosult azonban visszautasítani bármely regisztrációs igényt, amennyiben a felhasználó valótlan vagy hiányos adatokat ad meg a regisztrációs űrlapon, vagy az adatokból, illetve a körülményekből arra következtethet, hogy a regisztráció célja nem a weboldal rendeltetésszerű használata. A PartyBox Europe Kft. jogosult továbbá a regisztrációt törölni, amennyiben a weboldal használata (böngészés, illetve vásárlás esetén) a felhasználó, vásárló részéről visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt észlel. A regisztrált felhasználó regisztrációjának törlését bármikor írásban, a sales@partybox.hu címre küldött e-mail útján kérheti. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből, ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését.

 

A regisztrált felhasználó csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el. Gazdálkodó szervezet esetében az arra jogosult, vagy felhatalmazott személy járhat el.

 

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

 

Megrendelés

A vásárló a webáruházban található termékek közül, egyes termékeket megrendelhet feliratozás szolgáltás igénybevétele nélkül vagy egyedi testre szabással (szöveg és/vagy logo felirattal ellátva). Egyedi felirattal ellátott termékek esetén kérjük vegye figyelembe az ellálásra vonatkozó rendelkezéseket!

 

A kosár tartalma megmutatja, mely termékeket választotta ki, milyen áron, valamint a vásárlót terhelő költséget (szállítási és feliratozási), valamint a kiszállításkor fizetendő végösszeget. Itt tudja a terméket megrendelni, kiüríteni a kosarat és visszalépni a webáruházba.

 

Egyes termékek nem rendelhetők a webáruházon keresztül, ezekre a termékekre ajánlatot kérhet. Az ajánlatkérésekre ügyfélszolgálatos kollégák küldenek ajánlatot az egyedi igények alapján. Az ajánlatok minden esetben az egyedi igények alapján készülnek, ezért az ajánlatkérésnél kérjük a lehető legrészletesebben adja meg igényeit.

 

Rendelés menete:

1. Kosár: a kosár tartalmának ellenőrzése, a megrendelni kívánt termékek, rendelés részleteinek megjelenítése

2. Szállítási mód: szállítási mód kiválasztása

3. Címek: számlázási, szállítási címek kiválasztása, megadása, módosítása

4. Fizetési mód kiválasztása: a vásárló által preferált fizetési mód kiválasztása

5. Megerősítés - A rendelés véglegesítése előtt áttekintheti a rendeléshez kapcsolódó összes részletet, adatot. A rendelés feladása gombra kattintva a rendelés bekerül a PartyBox Europe Kft. rendszerébe. A sikeres rendelésről a vevő automatikus email üzenetben is értesül, melyet a regisztráció során megadott email címre küldünk el.

 

Felirat/ testre szabás nélküli termékek rendelése:

Terméktípus és egyéb jellemzők kiválasztása (szín, mennyiség), kosárba helyezés, majd a rendelés lépéseinek követésével a rendelés véglegesítése.

 

Feliratozással, egyedi termék rendelés:

Terméktípus kiválasztását követően a kreatív tervező segítségével megtervezhető a termék grafikai látványterve. Az alapszín(ek), feliratok, darabszám megadását követően a termék kosárba helyezése, majd a rendelés lépéseinek követésével a rendelés véglegesítése.

 

Feliratozott, testre szabott rendelésnél minden esetben grafikai látványtervet küldünk. A gyártás megkezdéséhez szükséges a grafikai látványterv írásban történő elfogadása. Ennek hiányában nem kezdjük meg a gyártást és kérjük vegye figyelembe, hogy reklamációt sem áll módunkban elfogadni az elfogadás hiányából vagy a késedelmes elfogadásból eredő késésekre.

 

Egyedi felirattal ellátott termékek rendelése plusz költséggel jár. A feliratozás költsége több tényezőtől függ (pl.: termék típus, feliratozási mód stb.). A kosárba helyezést követően pontosan megjelenítésre kerülnek a testre szabás költségei (beállási díj, feliratozás darabonkénti plusz költsége). A feliratozás, testre szabás költségeiről ügyfélszolgálatunk is készséggel pontos felvilágosítást nyújt a 06-1-299-0793-as telefonszámon vagy sales@partybox.hu emial címre elküldött érdeklődésre.

 

Ajánlatkérés menete:

A webáruházban nem rendelhető termékekre ajánlatot kérhet a termékhez tartozó ajánlatkérő űrlap kitöltésével és elküldésével.

 

Adatbeviteli hibák javítása

 

A vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „X” gombra kattintva, „Vissza” gomb használata korábban megadott adatok módosítása érdekében) lehetséges. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

 

Szállítási módok, szállítási díj

Személyes átvétel irodánkban (1117, Budapest, Hengermalom út 20/1)

- Feliratozás nélküli termékek esetén a rendelést követően további értesítés nélkül átvehetők a megrendelt termékek az irodánkban. Bár kollégáink mindent megtesztnek annak érdekében, hogy az aktuális raktárkészlet legyen elérhető a weboldalon. Amennyiben a megrendelt termék valamilyen oknál fogva mégsem érhető el, kollégáink felveszik a megrendelővel a kapcsolatot.

- Feliratozott termék esetén telefonon értesítjük a vásárlót a megrendelés elkészültéről.

Személyes átvétel esetén szállítási költség nem kerül felszámításra.

 

Kiszállítás futárszolgálattal (GLS):

Kérjük vegye figyelembe, hogy a kiszállítás 1 munkanapot vesz igénybe.

A kiszállítás díja: 1450 Ft + áfa

 

A csomagok kézbesítését a GLS munkaidőben végzi, ezért kérjük olyan szállítási címet adjon meg, ahol a futár nap közben eléri és kézbesíteni tudja a csomagot. Mivel a csomagok kiszállítását külsős cég végzi időpontra történő kiszállítást nem tudunk garantálni.

 

Feliratozás/testre szabás nélküli termékek esetén a 12:00-ig beérkezett rendelések aznapi feladással kerülnek kiküldésre, míg az ezt követően beérkezett rendelések a másnapi feladással kerülnek kiküldésre.

 

Fizetési módok:

Készpénz –  személyes átvétel esetén választható ez a fizetési mód.

 

Banki átutalás – a rendelés ellenértékének kifizetése előre kizárólag. A rendelés feldolgozását az összeg beérkezését követően tudjuk megkezdeni.

 

PayPal – PayPal fizetési mód választása esetén a weboldal automatikusan átnavigálja a vásárlót a PayPal biztonságos fizetési oldalára.

 

Online kártyás fizetés – Bankkártyás fizetési mód választása esetén a weboldal automatikusan átnavigálja a vásárlót az OTP biztonságos fizetési oldalára.

 

Utánvét – futárszolgálattal történő kiszállítás esetén választható fizetési mód. Ebben az esetben a vásárló a csomag elleértékét a futárnak fizeti a csomag átvételekor készpénzben.

 

Az árucikk cseréje

Abban az esetben, ha az áru hibás, vagy bizonyíthatóan sérült, díjmentesen kicseréljük.

Abban az esetben, ha átvételkor a csomag kívülről sérült, kérjük, ellenőrizze a csomag tartalmát. A futár a helyszínen kitölti a kárjegyzőkönyvet. Ennek hiányában sajnos nem bizonyítható, hogy a csomag a kézbesítés során sérült.

A sérült vagy eltűnt szállítmánnyal kapcsolatos kárbejelentést, kérjük a lehető leghamarabb jelezze, mivel  azt a kézbesítési dátumától számított 72 órán belül kell írásban megtenni a futárcég felé. A 72 órás határidő elmulasztása a kárigényt semmissé teszi.

 

Elállási jog - az elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén 

 

  1. a terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

 

A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

 

A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Eladó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak. Tekintettel arra, hogy a termékek a vásárló által megadott adatok alapján egyedi szöveg nyomtatásával készül, tehát a Fogyasztó utasítása alapján személyre szabottan készül, egyedi termék, emiatt a vásárló a nyomtatást követően nem jogosult elállási jogának gyakorlására. Mindaddig, amíg a termék gyártása – feliratozása - nem kezdődik meg, a vásárló jogosult a megrendelésétől elállni. Elállás esetén a vásárló az alábbi jogok illetik és kötelezettségek terhelik az elállással összefüggésben.

 

Elállási nyilatkozat elküldése

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az Eladó által rendelkezésre bocsátott elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

 

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

 

Eladó e-mailben visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

 

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.

 

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

A nyilatkozatot a fentiekben meghatározott elérhetőségeken keresztül tudja a Vásárló előterjeszteni.

 

Termék visszaküldése az Eladó részére

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

 

A terméket minden esetben a PartyBox Europe Kft., 1117 Budapest, Hengermalom út 20/1. címre küldje vissza.

 

Vételár visszatérítése

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  

Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

A Fogyasztó felelőssége

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Eladó tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését. 

 

Szavatosság

Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

 

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

 

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Ha a vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Termékszavatossági igényként vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

A vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Szavatossági igények érvényesítése

Szavatossági igényeit a vásárló az alábbi elérhetőségeken keresztül érvényesítheti:

Név: PartyBox Europe Kft.

Cím: 1117 Budapest, Hengermalom út 20/1.

E-mail: sales@partybox.hu

 

Jótállás

Az Eladó nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna és termékeire vonatkozóan jótállási kötelezettséget nem vállal.

 

Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait előterjesztheti az alábbi elérhetőségeken keresztül: 

Név:PartyBox Europe Kft.

Levelezési cím:1117 Budapest, Hengermalom út 20/1.

E-mail: sales@partybox.hu

Telefonszám: 1/299-0793

 

Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

Az Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

 

Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

 

Az Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.

 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Eladó és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

 

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

A Fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/.

Ha a vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

 

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. 

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan. 

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében, ki kell töltenie egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldeni a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

 

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Ha az Eladó a vásárló panaszát elutasítja, úgy a vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testületi eljárása megindításának feltétele, hogy a vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.  A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását az Eladó és a vásárló között.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

 

Budapesti Békéltető Testület székhelye:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

  • Bírósági eljárás kezdeményezése

A vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényrendelkezései szerint.

 

 

Cookie (süti) szabályzat

Weboldalunkon a cookie-kat mindössze arra használjuk, hogy tudjuk, járt-e már korábban honlapunkon, és amennyiben igen, akkor milyen oldalakat nézett meg, és ezek alapján mely szolgáltatásaink érdekelhetik leginkább. Lehetősége van ezeket a cookie-kat a böngésző beállításain keresztül visszautasítani, azonban ebben az esetben lehet, hogy honlapunk nem minden szolgáltatását tudja majd használni.

 

Mik azok a cookie-k (sütik)?

Az adott honlap a számítógépen vagy mobil eszközökön kis szövegfájlokat tárol el látogatáskor. Ennek segítségével lehet megjegyeztetni egy bizonyos ideig például az esetlegesen már kitöltött űrlap adatokat, hogy ne kelljen mindig újra beírnia. Több hasonló kényelmi szolgáltatás működésének feltétele, hogy engedélyezze a cookie-k használatát.

A cookie-kat vagy a cookie-k használatával gyűjtött adatait harmadik fél számára nem adjuk el, valamint nem használjuk azonosításra.

 

Mire használjuk a cookie-kat?

  • A weboldalunk a cookie-k segítségével tartja nyilván a megjelenítési beállításokat, pl.: a betűméret beállításokat 
  • A böngésző típusa és verziója, operációs rendszer, hivatkozó URL-cím (korábban megtekintett webhely), a hozzáféréshez használt számítógép IP-címe, valamint a látogatás dátuma és időpontja
  • Beleegyezett-e vagy sem abba, hogy honlapunk cookie-kat használjon
  • A látogatottság és felhasználói viselkedés mintáit, ami lehetővé teszi weboldalunk és szolgáltatásaink fejlesztését

Ezeket az adatokat kizárólag belső és statisztikai célokból rögzítjük.

 

Honlapunk a következő kétfajta cookie-t használhatja:

  • Átmeneti (session) cookie: ezek az ideiglenes adatok a böngészés végéig kerülnek csak tárolásra a cookie file-ban. Ezek elengedhetetlenek a honlapunkkal kapcsolatos egyes funkciók megfelelő működéséhez.
  • Állandó (persistent) cookie: Ezek az adatok hosszabb ideig vannak tárolva a böngésző cookie file-jában. Ennek időtartama a böngészőben alkalmazott beállítástól függ. Az állandó cookie-k lehetővé teszik, hogy a következő látogatásakor a kiszolgáló felismerje önt a számítógép ?címkéje? alapján.

 

Harmadik féltől kapott cookie-k:

  • Google Analytics
  • _utma; _utmb; _utmv; _utmz; _utmx: Ezek a cookie-k név nélküli adatokat gyűjtenek arról, hogyan használják a látogatók a weboldalunkat, ennek alapján javítani tudjuk a használhatóságot. További információ: www.google.hu/intl/hu/policies/privacy/
  • Facebook.com
  • datr; lsd; reg_ext_ref; reg_fb_gate; reg_fb_ref; wd: Weboldalunk tartalmát megoszthatja ismerőseivel a Facebook közösségi oldalon. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépen, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.
  • Twitter.com
  • __utma; __utmb; __utmc; __utmv; __utmz; _twitter_sess; external_referer; guest_id; k; original_referer: Weboldalunk tartalmát megoszthatja ismerőseivel a Twitter közösségi oldalon. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépen, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.
  •  accounts.google.com
  • GALX; GAPS; GoogleAccountsLocale_session: Weboldalunk tartalmát megoszthatja ismerőseivel a Google közösségi oldalán. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépen, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.

Ha többet szeretne megtudni a témában, számos cikk hozzáférhető az interneten, például a www.allaboutcookies.orgweboldalon.

A süti beállítások módosításáról részletesen a böngésző súgójában vagy az alábbi linken olvashat:

 

Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata során a módosítások elfogadásával – kivéve a tiltakozás esetét - válnak hatályossá a vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. 

 

Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék az Eladó tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik az Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2018. 05. 20. napján lépnek hatályba.